Robot Geesje: ‘Ik ga aan de slag bij GGZ inGeest!’

Even voorstellen, mijn naam is Geesje van Registratie. Ik ben de nieuwe, virtuele collega. Ik kom helpen bij allerlei simpele registraties die veel tijd kosten, zodat er meer tijd komt voor complexere administratieve ondersteuning en voor de behandeling van cliënten.

Administratieve klussen die wel moeten gebeuren

Op dit moment ben ik aan het inwerken. Ik werk op de afdeling Zorg-ALO. Mijn leidinggevende is Karima van Beek. Ik meld cliënten aan in mijnQuarant, ik schrijf cliënten in en maak het dossier aan. Aanvullend zet ik de cliënt op de wachtrij voor Screening. Ik controleer of alle informatie die vanuit de verwijzing via Zorgdomein binnenkomt, correct is en op de goede plek in het dossier komt te staan en van die dingen als: zit er een BSN bij en een verwijsbrief? Kortom, van die saaie klussen die wel moeten gebeuren. Klopt er iets niet of ontbreekt er informatie, dan gaan mijn collega's die aanvullen.

“Ik werk 24 uur per dag, 7 dagen in de week, dus ik kan veel doen”

Van inschrijving tot uitschrijving

In ben aangenomen omdat we binnen inGeest de zorglogistiek willen optimaliseren. Heel veel administratieve handelingen worden nog handmatig gedaan, zoals de verwijzing uit Zorgdomein overzetten in mijnQuarant. Maar dat doe ik nu dus allemaal. Ik werk 24 uur per dag, 7 dagen in de week, dus ik kan veel doen. Het is de bedoeling dat ik op termijn meer taken in het traject van aanmelding tot behandeling en uitstroom ga oppakken, zodat steeds meer collega’s tijd overhouden om meer voor cliënten te kunnen betekenen.

Mijn doel is dat behandelaren minder hoeven te regelen en meer kunnen focussen op de cliënt. Ik ben een regelneef en heel precies. Ik ben pas tevreden als alles klopt, dus daar ga ik voor. Heb je vragen? Dan kun je contact opnemen met mijn leidinggevende.